Så var det dags för en uppdatering

Nu händer det grejer i mitt liv!

Dog av uttråkning lite i veckan så jag har tvingat mig själv att hitta på saker nu. I lördags drog jag med Victoria ut på bio och såg fantastiskt roliga Hall Pass (lite Baksmällan-stil på humorn, Farelly brothers var det visst och bra skådisar!) och sen igår var vi på ytterligare en dagsutflykt, den här gången till Lake District.
Gick upp tidigt efter en nästintill sömnlös natt (mina flatmates har ju haft helvilda hemmafester typ varje helg den här månaden... Själv åker man ju som sagt iväg på resor på helgerna) och åkte iväg. Första stoppet var en underbar liten engelsk farm där jag åt en utsökt urtypisk brittisk frukost och hälsade på lite kossor, sen begav vi oss till Lake District. Väl där gick vi upp på ett "berg" (engelsmännens beteckning av berg är ju inte direkt som våran svenska haha) där vi hade utsikt över hela Lake District. Jättevackert. Var säker på att jag skulle halka till ordentligt på berget för det var så fruktansvärt halt och lerigt (och typ 10 pers ramlade), men otroligt nog klarade jag mig. Sen åkte vi på en liten båttur på sjön, gick på Bellatrix Potter-museet (som var så coolt och gulligt!) och tog en fika innan vi begav oss hemåt. Trevlig dag, även om jag var helt förvirrad/klumpig/off större delen av dagen. Så kan det vara ibland.

Har mycket jag måste hinna klart innan påskolvet börjar (nämligen 3 inlämningsuppgifter på 1500 ord var...), men har ändå bokat in en massa roligheter! Så här ser resekalendern ut den närmaste tiden: 

19-20 mars: Helgutflykt till Bath & Stonehenge
26 mars: Dagsutflykt till Durham & Ripley
29 mars: Taylor Swift konsert i Manchester
1 april: Flyger hem till Stockholm!
18 april-21 april: Edinburgh med mamma och Kevin! 
21-25 april: Leeds med mamma och Kevin.
28 april-2 maj: London med Victoria! 

...Lite roligt att jag kommer ha sett fler brittiska städer än svenska när jag kommer hem i juni haha. 

Nu har jag förresten sett de preliminära tentadatumen! Om det inte ändras något så kommer jag skriva tentor 16 maj, 23 maj och 2 juni. 3 juni sen är det Summer Ball här i Leeds där Ellie Goulding kommer uppträda, vilket jag verkligen vill gå på. Sen får vi se om jag behöver stanna så mycket längre eller om jag kan åka hem "för gott" ganska direkt efter. 

Jag, Jenny och Karin har för övrigt enats om en vecka för en Italien/Rom semester, v. 27 (4-10 juli), så förhoppningsvis blir det av också! Skulle vara underbart att se Italien! Så just nu stavas mitt liv resa resa resa, och jag klagar verkligen inte!


Postat av: Ester

Jag kommer hem i slutet av juni! När kommer du hem? Vi måste ses då! Kram!

2011-03-14 @ 22:33:36
URL: http://bortomhorisonten.wordpress.com

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!