Penultima dagen

Näst sista dagen i Leeds! Har bara två nätter kvar i den helvetiskt knögliga och gnisslande sängen innan jag lämnar den bakom mig för gott. Nu är det kväll här, och det är helsjukt att tänka sig att imorgon är den sista hela dagen jag spenderar i den här staden. Jag har ju varit här i 5 månader nu, och man har ju konstigt nog vant sig vid det här. Det är galet att tänka sig att jag snart sätter fot i Stockholm igen.

Ska bli ett kärt återseende! Att jag skulle sakna familj och vänner var ju givet (och det har jag sannerligen gjort!), men jag har verkligen saknat underbara Sverige, och fina huvudstaden som jag har så otroligt mycket kärlek för. När jag under gårdagen lyssnade på några Kentlåtar med textreferenser till Stockholm blev jag alldeles varm i kroppen. 

Förutom att se alla nära och kära så längtar jag efter svensk sommar (ni har ju rena värmeböljan där borta; har inte upplevt sådana temperaturer under hela 2011!), att jobba, hemlagad mat, min säng, och en lite halvlustig sak för att vara mig... NATUR! Är ofantligt trött på att sitta instängd på mitt rum och att omges av betongblock. Kan knappt bärga mig till jag får gå på promenader, jogga lite, se grönska, och bara ligga på någon gräsplätt och fördriva tiden. Har aldrig rört på mig så lite i hela mitt liv som jag har gjort under dessa månader och mina muskler fullkomligt skriker efter lite utmaning! Även om jag spenderat detta halvår still som en staty, så har i och för sig mitt sockerförbud fungerat larvigt bra och har fört med sig positiva hälsoeffekter.

Okej... läser igenom det här inlägget och förfasas över hur tråkigt det är att läsa, så jag ska inte plåga er särskilt länge till. Tänkte bara meddela att min sista tentadag är i morgon och ingen är gladare än jag att det är över sedan. Som vanligt (tyvärr) är jag dåligt förberedd och kommer sitta in på småtimmarna och panikplugga, så håll tummarna för att det går bra nog att få ett godkänt i alla fall! Efter tentan följer rensning, packning, städning och sista sovnatten för hela slanten! Sedan åker jag heeeeem!



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!