15 mars

Nörd som jag är hade jag längtat efter denna dag - nämligen den dagen då man kan välja kurser inför höstterminen! Men liksom när jag skulle välja Engelska II så skiter det sig. Åååh jag blir så trött. SU har uppenbarligen problem med anmälningskoderna till kombinationsprogrammet för det går inte att anmäla sig till någon av kombinationsprogrammets 100+ kurser, men för alla andra kurser går det hur bra som helst. Om man så kopierar in KUB-anmälningskoderna i studera.nu's sök får man bara upp: "Din sökning matchade inte någon utbildning". Lagom tröttsamt. Förra året ringde jag antagningen; de fixade och trixade och några dagar senare gick det att anmäla sig. Tänker dock knappast vara lika ambitös här i utlandet; hoppas istället det löser sig inom några dagar/veckor. Annars får jag väl ringa när jag är i Sverige igen. Jaja, det löser sig ju alltid till slut, men blev lite anti-klimaktiskt att försöka anmäla sig idag bara haha. 

För den som undrar så blir det Samhällsvetenskap I i höst för min del! Troligtvis tillsammans med Litteraturvetenskap på halvfart; kan inte riktigt släppa mitt boknörderi. Men det ska verkligen bli superskönt att göra någonting annat ett tag än att bara analysera texter - att få läsa statsvetenskap, sociologi och makroekonomi under nästa läsår känns verkligen inte helt fel!



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!