Måndagstrött

Lagade nyss spenatsoppa som var larvigt mättande. Dessutom blev det en HEL liter över så jag kommer få äta soppa flera dagar framöver nu. 

Har känt mig allmänt seg idag och har lite hemlängtan för jag har inte pratat med någon hemifrån på ett par dagar nu (via Skype alltså), och jag saknar  en massa saker hemifrån, t.ex. att inte frysa ihjäl när jag är på mitt rum (sov med vantar i natt för mina händer vägrade bli varma), och att kunna köpa frusen, riktig fisk och äppelmos. Jättelarvigt, men det är de små sakerna som gör att man får hemlängtan! Äppelmos var ingen storfavorit för mig när jag bodde hemma, men nu när jag inte kan få det någonstans saknar jag det massor! Imorse till gröten (som blev bra när jag gjorde på det gamla hederliga sättet) körde jag istället med mängder av kanel och en burk konserverade periskor och det blev helt okej faktiskt. 

Alla är lite nere i min korridor nu för alla har hemlängtan (trots att de åker hem typ varje helg haha), och en av våra flatmates halkade till igår på något sätt och bröt sin fotled på 2 ställen så nu måste hon opereras senare i veckan och lär vara på sjukhuset i några veckor. Stackars tjej. Träffade hennes föräldrar i korridoren och hälsade till henne.

Första seminariet var idag, och det var trevligt. Vi gjorde inget särskilt mer än att presentera oss själva och sedan gick vi igenom hur vi skulle läsa pjäserna för att få ur största möjliga mängd ur dem. Kul var att en större del av studenterna i min seminariegrupp var utbytesstudenter från Italien, Tyskland, Sverige (så klart), Canada... och säkert flera länder som jag glömt bort nu, men det var lite kul att klassen var så internationell. Läraren är dessutom också från Canada. 

Nu är jag dock trött! Imorgon väntar poesi och lingvistikseminarium vilket känns lite småläskigt, men det ska väl gå bra det också!


Postat av: Nina

OK, då kan vi summera. Den första som kommer och hälsar på dig ska ha med sig: reflexer, brandvarnare, äppelmos och duntäcke!

2011-02-02 @ 10:25:45

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!