Dag 3

Nyss hemkommen efter en lååång dag. Dessutom har det varit rätt kallt här idag. Brrrr. 

Började kl 10 med ett litet infomöte från Engelska Instutitionens sida för oss internationella studenter.

Efter det begav jag mig till Edward Boyle Library och fixade min registrering, skaffade en PIN-kod till skrivaren, mejlade angånge Lingvistik-kursen (igen!) och begav mig sedan till Student Administration där jag äntligen fick mitt student card!

Efter det begav jag mig in till city, närmare bestämt på stormarknanden Morrison's. Alltså, en sak ska jag verkligen ge det här landet: affärerna är gudomliga -både till pris och utbud. För en shopaholic som mig själv är det verkligen guld. På Morrison's var det trångt och rätt mycket folk, men WOW vilket utbud. Så mycket mindre till ytan än typ Ica Maxi, men utbudet var otroligt mycket större. Jag var tvungen att köpa en massa köksutrustning, jag köpte: 4 knivar, 4 gafflar, 1 stor tallrik, två små tallrikar, en metallbunke för bakning typ, ett set med stekspadare, ett set med 4 kastruller/stekpannor, 1 potatisskalare, ett durkslag, en visp, 1 fruktkniv, 1 köttkniv, 1 kökssax och säkert lite mer grej jag glömt nu... Notan gick på 30 pund. Helt sjukt. Gick i säkert 50 minuter med två enormt tunga kassar innan jag till slut kom hem.

Väl hemma hann jag bara packa upp mina köksgrejer, slänga i mig lite mat och kolla mailen (där jag nu ÄNTLIGEN fick svar angående Lingvistik-kursen och blev enrolled på den!) innan det var dags att ge sig av till nästa möte.

Mellan 15-17.15 var det ett möte med lite allmän info för oss internationella studenter typ angånde säkerhet, sjukvård, Student Union etc. Sedan gick jag och Victoria (en annan svensk från SU) och åt middag på någon Indisk restaurang i city, vilket var rätt trevligt. 

Kom hem för en halvtimme sen nu ungefär och en av mina flatmates tittade just in för att se hur jag har det. Hon är så himla gullig, även fast jag är ovan vid att folk kommer och tittar till en typ haha. 

Loggade för övrigt nyss in på minastudier på SU och såg till min förtjusning att jag fick ett B på grammatik-tentan! Sjukt nöjd är jag; det där är ju långt ifrån min specialitet. 

Vet inte vad som händer imorgon än riktigt; kanske borde handla lite ordentlig mat så att jag faktiskt kan använda min utrustning här, kanske tittar förbi Primark... vem vet? Eller kanske spana in Medie&Kommunikationen? Ska bli skönt att få sova ut imorgon i alla fall! Hela den här veckan har ju varit galet hektisk! 

Over and out.



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!