Slappvecka med hemlängtan

Helt ärligt har jag slappat den här veckan. Har gjort det jag behövt för skolan (knappt) och inte ett handtag mer. Motivationen droppade rejält med en våg av hemlängtan som drabbade mig, och det enda jag ville göra var att sova och se på Förhäxad. Jag är stolt som över huvud taget tog mig till skolan alla dessa dagar.

Lösningen för att må bättre har bestått av att tillåta mig själv att vara lite deppig, att prata med alla där hemma och att träffa Victoria i onsdags och bara babbla. Men framför allt: Tack och lov för Skype. Skype räddade mig igenom den senaste helgen/veckan av hemlängtan, och nu känns det så mycket bättre :) 

En sak har jag kommit fram till den här veckan: att jag kommer hem ett par veckor i april. Först tänkte jag att det nog skulle bli svårt och för dyrt, men sen insåg jag att biljetterna fram och tillbaka till Stockholm ju i stort sett kommer gå jämt ut på mina mat och hushållsavgifter för den tiden och då kändes det plötsligt VÄLDIGT värt att åka hem ett par veckor och tanka upp lite energi. Förhoppningsvis kommer mamma och eventuellt Kevin hit i början av april, sen en weekendtrip till London med Jenny och Karin (8-10 april?), och sen hemresa. Ser verkligen redan fram emot april som bara den! 29 mars är det ju Taylor Swift i Manchester också! Längtaaar.

Jaja, men den här veckan har inte varit "all bad" alls. Trivs fortfarande med skolan, och igår var jag på en minishoppningtur efter fikan med Victoria och köpte lite hudvård/skönhetsprodukter och fiiina träningskläder. För att jag skulle slippa slösa hundralappar på telefonköer tog min kära mamma på sig att ringa till SAS så att jag kan få tillbaka pengarna för extra resväskan som de drog två gånger och tack och lov för det. Dessutom tror jag att jag till slut har bestämt mig hur jag ska lägga upp resten av min utbildning med ämnesval och allt. Känns super! Vi får se om det blir som jag har tänkt mig :P

Dessvärre har jag tyvärr lite problem som måste fixas. Glömmer hela tiden bort att få mitt learning agreement påskrivet, men det är inte det stora problemet. Men problemet är CSN och att jag fortfarande inte har fått mina pengar därifrån. Hyran på typ 26 000 ska vara betald den 21 februari och jag har inte ens hälften av den summan om jag tömmer mina besparingar utan CSN. Erasmusstipendiet på 12 000 kommer inte förrän i slutet av februari det heller, så jag är helt beroende av att CSN behagar att trilla in på mitt konto. Ställde klockan och ringde dem klockan 7 i morse och fick svaret att pengarna borde komma på måndag, men att jag borde kunna se utbetalningsdatumet redan 2 bankdagar tidigare (dvs idag), annars skulle jag ringa igen. Har jag då kunnat se utbetalningdatumet idag? Svar: Nej, så klart inte. Tänker mig att jag ger det till på måndag, men om inte pengarna kommer då får jag verkligen ta och ringa igen för då börjar det bli lite brådis. 

Imorgon blir det (i en perfekt värld i alla fall): gym, PLUGG, och förhoppningsvis ett påskrivet learning agreement. Har så mycket jag behöver göra för skolan, och Media-och Kommunikationen har jag inte ens börjat på så det är fullt ös som gäller nu för att allt ska gå vägen. Men nu kör vi!



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!