Tisdagen

Egentligen borde jag väl sova nu istället för att sätta mig och skriva ett nytt blogginlägg, men äsch, jag har ju ingen skola imorgon så jag godkänner det.

I natt sov jag för första gången riktigt bra här. Vaknade kanske en eller två gånger men somnade om lika fort och sen när jag väl skulle gå upp (dessvärre inte utvilad), kände jag ett lugn som man bara kan få när man sovit gott. SKÖNT.

Hade två seminarium idag. Var inte superförberedd inför Poetry-seminariet, men försökte ändå prata på en del och gör min åsikt hörd. Dessvärre kände jag inte att jag gillade läraren idag alls. Han var upprörd över att ingen av oss hade kollat på hans föreläsningsslides på Portalen (tänk: Mondo, Cambro etc.) från förrförra veckan och att vi inte hade memorerat allt från föreläsningarna, vilket jag bara tycker är helt fel: jag tycker inte alls att det ska vara syftet av föreläsningar på det här ämnet. Dessutom vart han irriterad så fort gruppen blev lite tyst (vilket inte var så konstigt för vissa av de frågorna han ställde var så himla svårtolkade), och när en tjej inte hade fattat att man skulle skriva ut en av de essärna vi behövde läsa inför dagens seminarium blev han irriterad över det. Tror ingen kände sig riktigt bekväm där inne.

Efter seminariet tog jag dock mod till mig och stannade några tjejer från seminariegruppen och frågade om de skulle vilja ha någon studiegrupp av något slag och diskutera materialet innan lektioner, så vi blev sammanlagt 5 tjejer som skulle lägga till varandra på Facebook och försöka få ihop något.
Efter det så åt jag lunch och försökte titta på tutorial-frågorna till Lingvistiken som jag tyckte var sååå svåra. På Lingvistiken är det ändå lite mer chill och läraren är rätt snäll och känns som om hon vill alla väl, så där vågar folk prata även om det är ett svårt ämne och man ibland inte har en aning om svaret på frågan. Försöker vänja mig vid Lingvistikens språk, men det är riktigt svårt. Jag hör nya begrepp varje dag som jag inte har läst någonting om tidigare och helt plötsligt ska jag analysera en sats efter de termerna, men jag kan trösta mig med att jag inte är ensam över att känna denna förvirring.

Efter dagens lektioner gick jag och handlade på Morrison's och fick sällskap av Justine från min Lingvistikgrupp. Hon bodde rätt nära mig visade det sig, så jag hade sällskap ända fram till dörren i stort sett. Nu ska jag i alla fall ha mat för ungefär 5 dagar fram i tiden! Kvällen sedan har jag fyllt med matlagning, diskning, Skype och en massa TV-serier.

Ingen skola imorgon, men dagen ska ändå fyllas med en massa pluggande och fysisk aktivitet hade jag tänkt. God natt!



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!