Melodifestivalen 2011 - Deltävling 3

Intronumret: –
Så tråkigt att klockorna stannade. Synd på Rikard Olsson och Marie Sernholt som jag tycker ändå håller en viss klass i programmet, men de kan inte på långa vägar rädda det här riktigt dåliga manuset. Alltså är det bara jag som tycker att manuset/humorn/sketcherna/tekniken från SVT:s sida har varit på lite amatörvarningsnivå i år? Ovanligt tycker jag; jag är så van vid att allt klaffar, men i år tycker jag det har varit sådär.

Lena PH – Idiot: +++
Det finns ändå något man gillar med Lena PH och låten är helt okej.

Artisterna:

1. Linda Sundblad – Lucky You ++
Extremt, extremt sött. Sockerchock faktiskt och resultatet blir rätt platt och intetsägande. Synd, för Linda har ju en fantastisk röst, men jag saknar verkligen lite riv i låten! Och dansen är så töntig att jag hellre hade sett henne stå som en pinne på scenen.

2. Simon Forsberg – Tid Att Andas ++
Sjunger ju fint, men det räcker ju inte. Det är för övrigt ytterest sällan jag gillar Fredrik Kempe-låtar och den här är inget undantag. Var är refrängen? Det blir ju aldrig mer än tamt.

3. Sara Lumholdt – Enemy +++
Riktigt, riktigt bra låt (min favorit från kvällen) och snyggt uppträdande. Synd bara att Sara inte kan sjunga alls! Supersvajigt var det dessvärre.  Med lite autotune inför skivsläppet kan det bli en favorit, men här med livesång…? Nja.

4.
The Playtones – The King +
Inte min smak alls. Och vilken dålig engelska! Tråkigt scenframträdande också. Bara SÅ INTE min smak.

5.
Shirley’s Angels – I Thought It Was Forever ++
Minus för namnet; oorginellt och töntigt. Oklanderlig sång, men allting med framträdandet är så oorginellt och fyller varje klyscha som förväntas från ett sådant här bidrag utan att tillföra något nytt. Hur många gånger har vi inte hört en sådan här låt? Nej, usch.

6. Sebastian Karlsson – No One Else Could +++
Har alltid gillat hans röst och scenspråk; han tillför något nytt till tävlingen! Dessutom är låten rätt skön. Ändå saknas det där lilla extra.

7. Sara Varga – Spring för Livet ++
Vad ska man tycka om ett sånt här bidrag? Känns så fel i sammanhanget på något sätt. Att texten balanserar på gränsen mellan banal och fin, men överväger till den positiva sidan då Sara sjunger med hur mycket känsla som helst (om än med lite klen röst). Ändå är låten så tråkig. Är riktigt obeslutsam angående den här.

8. Eric Saade – Popular +++(+)
Fasen så mycket bättre än superpinsamma Manboy från förra året! Egentligen är jag lite principiellt emot den här typen av flickfavoritsnummer, men Eric kan ändå sjunga och levererar ett riktigt snyggt nummer i lyxförpackning. Texten är larvig, men jag kan ändå tänka mig att dansa till det här! Kanske kvällens bästa nummer.


Katrin Sundberg och Per Andersson a.k.a. ”Agenterna”: ++++
Tycker de sköter sig riktigt med ett bra samspel, och de får konsekvent festivalens roligaste oneliners, särskilt idag där de kliver ifrån sina ”urtypskaraktärer” och rockar loss lite. För det mesta blir det ganska kul och trevligt!

Lena PH x2: +++++
Kvällens bästa nummer! Synd att det inte är i tävlingen. ÄNTLIGEN ser vi en artist som verkligen vågar anamma rocktemat och gör det med flärd och klass. Vilken röst hon har dessutom! WOW!

Programledarna Rickard Olsson och Marie Sernholt: ++++
Tycker de vuxit in fint i sina roller som programledare och framförallt har Marie imponerat mig. Rickard Olsson hade dock kvällens bästa, om än inte helt rumsrena oneliner  angående Eric Saades Manboy-nummer, som jag dock inte tänker upprepa här.


Gick rätt låt vidare? +(+)
Att Eric Saade gick vidare var ju både väntat och rättvist. Blev lite sorgsen över att min favoritlåt ”Enemy” slutade på sjunde plats, men samtidigt kan jag förstå det med den sånginsatsen. Tyckte Sebastian var bättre än Sara Varga, och THE PLAYTONES?! UGH. Var rätt säker på att det skulle bli så, men NEJ. Då var till och med Shirley’s Angels bättre. Det här hade ni kunnat göra bättre, svenska folket.

Kvällen sammantaget:
En stabil +++




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!