Hej bloggen

I onsdags var jag på en liten dagsutflykt! Jag och Victoria besökte National Railway Museum i York eftersom det var "Wizard Week" där. Ärligt talat så var det inte så mycket Wizard-saker där och vi vägrade vänta en timme för att åka Hogwarts Express i typ 5 minuter, men jag tyckte ändå det var en lyckad utflykt. Det var trevligt att gå omkring bland alla enorma lokomotiv från olika tidsperioder! Jag tror att jag börjar uppskatta kultur på det sättet nu när jag är lite äldre faktiskt; fick liksom inga hemska högstadie-flashbacks alls. Foton från dagen kan ses på följande länk(även om man inte har Facebook): http://www.facebook.com/album.php?aid=268073&id=563263542&l=f3301de059

Vi var hemma rätt så tidigt så då åt vi middag på världens mest deprimernade restaurang (det var bara inte värt de 70 kr måltiden kostade; åt inte ens en tredjedel av min mat), men sen såg vi I am number four på bio! Både jag och Victoria hade läst boken innan så vi kunde bara njuta av att se Alex Pettyfer och Dianna Agron på bioskärmen. Jag gillade i alla fall filmen en hel del, även om den var rätt annorlunda från boken.

I torsdags tog jag tag i mitt enorma diskberg och dammsög dessutom mitt rum som såg rätt bedrövligt ut. Jag HATAR heltäckningsmattor; fattar inte alls grejen med dem: de är skitfula, de suger åt sig allt damm, hår och smuts, gör att det blir svårt att se dessa saker, och det är sjukt svårt att få bort med dammsugaren också. Insåg liksom inte hur skitigt golvet måste varit förrän jag faktiskt dammsög och städade upp lite, men nu ser i alla fall mitt rum betydligt fräschare ut. Förutom ett snabbt möte med Victoria för att få tillbaka de böckerna jag glömde hos henne när jag var där, gick jag även på en föreläsning, fick äntligen mitt Confirmation of Arrival underskrivet samt skannade och skickade iväg de papprena till SU. Efter skolan spenderade jag hela kvällen på Skype med Lillemor och sedan mamma. Jag hann dessutom klämma in att se diverse tv-serier, filmen Morning Glory och ett livestream av Vampire Diaries finfina senaste avsnitt innan jag gick och la mig.

Idag sov jag ut och har sedan kört två maskiner i tvättstugan här. Gjorde lite fel med tvättmedlet (som tydligen skulle hällas direkt i trumman???), men sakerna blev rena i alla fall (och torra tack vara torktumlaren) så det blev helt okej. Dessutom är jag ju inte rädd för tvättstugan längre vilket ju är en klar fördel. Nu sitter jag här framför datorn och jobbar på mitt Lingvistik-assignment som ska in på måndag. Det är SÅ SVÅRT och egentligen har jag alldeles för lite tid på mig (ska ju vara borta hela dagen imorgon i Stratford-Upon-Avon), men jag vet att det blir klart på något sätt så jag känner mig inte så himla stressad i alla fall. Har känt mig glad de senaste dagarna och jag tror ärligt talat att det beror på de 12 graderna vi har här i kombination med den väldigt efterlängtade solen! Äntligen! säger jag bara; har varit så trött på alla grå moln. Idag trillade dessutom Erasmus-pengarna in på kontot, så scoore!



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!