Sista veckorna

De sista veckorna segar här borta. Som bekant kommer jag hem den 3:e juni vilket är mindre än en månad! Det kommer gå hur fort som helst (och det vet jag), men jag har verkligen ingen lust att vara här just nu. Just nu har jag inga lektioner utan bara 3,5 vecka fylld av ändlöst tentaplugg. Skittrist. Saknar min familj, mina vänner, Stockholm och allting annat där hemma. 

Torterade mig själv idag genom att titta på flygbiljetter hem mellan mina tentor, men det är en omöjlighet. En tur och returresa kostar mer än vad jag har på kontot, plus att det skulle vara otroligt opraktiskt att åka hem mitt under en tentaperiod (tvivlar på att jag skulle få mycket pluggande gjort...). Men jag skulle inte vilja något hellre än att vara där för mina vänner nu och för min mamma som har rätt tunga perioder i sitt liv just nu. Känns så jobbigt att bara kunna vara där för dem via Skype!

I övrigt ska jag inte gnälla. Jag har det helt okej här. Har haft en rätt tråkig/händelselös helg där jag mest tittat på film, läst och sett på TV-serier. Spenderade även stora delar av helgen med att städa rummet, diska och så vidare och nu är det banne mig bra mycket fräschare än det var innan jag flyttade in till och med. Gick på bio förra veckan och såg på Water for Elephants och imorgon blir det nog Something Borrowed. Idag tog jag mig upp till City Centre för att handla lite mat och nya hörlurar till datorn eftersom min förra totalkollapsade igår så att det bara gick att få ljud i ena örat. Nu kan jag tack och lov lyssna på musik som en vanlig människa igen! Jag är ju helt insnöad på Veronica Maggios senaste album just nu, för den som undrar. 

Bla bla... alltså gud vilket tråkigt inlägg! haha. Säger en hel del om min inspirations-och motivationsnivå just nu, eller hur? 

Återkommer när jag har något mer intressant att dela med mig av!



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!