Just det!

Glömde bort att kommentera gårdagens största händelse: Eurovision Song Contest!

Alltså egentligen bryr jag mig inte mycket om denna tävling; så fort Melodifestivalen är över tappar jag intresset lika snabbt som man glömmer bort vilken låt det var som vann. Men eftersom ESC medbar en välkommen distraktion (läs:ursäkt) att inte plugga så såg jag på det.

Blev först lite ledsen när det visade sig att SVT Play var blockat, men jag kom ju snabbt på att BBC säkert också hade ett live stream. Lyckligtvis visade det sig att så var fallet. Även om streamet inte höll toppkvalitet utan ofta visade en rejält pixlig bild och hängde sig och laggade flera gånger, gick det bra att föja med. Den brittiska kommentatorn, Graham Norton, var riktigt bra och fick mig att skratta fler gånger än jag kan räkna. Han var överlägset den största behållningen i det övrigt blaskiga programmet.

Låtarna var verkligen så dåliga som de brukar vara, men några av min favoriter var Sverige, Tyskland, Danmark och Storbritannien. Azerbadjan gick till slut och vann det hela efter en ovanligt spännande poängräkning, med Italien som tvåa och Sverige endast 2 poäng efter Italien. Azerbadjans låt var helt okej så jag blev glad för deras skull att de vann för första gången, och trots att jag tyckte att Italiens låt var helt värdelös var det kul att de kom från ingenstans - efter att ha kammat hem bottonplaceringar i flera år - och gjorde så bra ifrån sig. Saade placerade ju sig som sagt trea och det är ett resultat vi borde känna oss otroligt nöjda med. Jag satt och twittrade live och #Sweden blev ett TT (trending topic) så fort Eric klev på scenen, vilket gjorde patrioten inom mig otroligt stolt och gjorde också att jag förstod att vi skulle placera oss bra. Det visade ju sig även senare att det var han som vann sin deltävling i torsdags. Ingen flopp i år inte!

Nej, nu ska jag verkligen sätta mig med skolböckerna så jag säger: over and out.



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!