Saker som håller mig uppe om nätterna

Jag märker att jag skriver många av mina inlägg precis innan jag ska gå och lägga mig. Så är i alla fallet idag. 

Jag har mått så bra sedan jag skrev tentan i måndags. Idag tog jag det lugnt till en stor del: Såg på Glee, sjukligt roliga Blades of Glory (jag har blivit helt kär i Saturday Night Live-ensamblen på sista tiden så jag försöker se på en massa klipp och filmer som de olika skådespelarna varit med i), och satt även och läste om Shakespeare's The Winter's Tale, som jag bara inte gillar handlingen i alls. Så himla befängd. 

Hur som helst har jag varit lite trött idag eftersom jag bara inte kunde somna igår. Efter att jag hade läst ut årets artonde bok låg jag vaken till halv 3 eftersom en skrividés huvudkaraktär fullkomligt torterade mig och VÄGRADE lämna min hjärna i fred. Normalt är sådan inspiration inget att klaga på; det är jättekul när man blir så inspirerad att skriva något, men igår natt var det rent av olidligt. Karaktären i fråga var så sjukt levande och hade så mycket tankar och åsikter, och en sådan speciell röst, och förde med sig en hel hög bikaraktärer, scener och storylines. Vet inte om en karaktär någonsin känts så levande som igår kväll. Jag ville jag bara sova, men rösten i mitt huvud pladdrade på och på trots att jag bad den att hålla käften. Det tog nästan tre timmar innan jag till slut fick kunde somna. Givetvis gick jag upp och satte mig vid datorn idag för att skriva ner allt, och drygt 2000 ord flöt ur mig på bara några timmar. Dessvärre brukar sällan mina romanidéer komma förbi det här scenklotterstadiet så därför vill jag hålla handlingen för mig själv ett tag. Vi får helt enkelt se vad som händer med detta. 

Eftersom jag faktiskt lyssnade på den här väldig bestämda karaktären och skrev ner en massa hoppas jag att jag faktiskt får sova ostört nu. God natt!

P.S. Ja, jag vet att jag låter helt psykstörd, men det är jag inte. 90% av mig är för det mesta nästan helt normal.



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!