Dilemman

Hej bloggen! Kan inte fatta att jag åker hem den här veckan. Är så glad, och även lite nervös inför hur det ska gå med allt.

Hade hoppats att jag skulle kunna ta mig till biblioteket hela veckan för att plugga inför torsdagens tenta men givetvis är det röda dagar här måndag och tisdag så det var bara att glömma. Ska verkligen göra mitt bästa för att finna lite motivation trots att jag sitter instängd här hemma.

Jag kan ju villigt erkänna att jag inte gjort mycket vettigt de senaste dagarna. Träffade Victoria för sista gången i Leeds igår (hon åker hem imorgon tisdag) och passade även på att utföra min sista storhandling i den här staden. I övrigt har jag spenderat en oftantlig mängd timmar framför Aftonbladets webb-tv show Schulman Show. Har väl alltid gillat showen, men nu har jag verkligen tagit mig i kragen och suttit och tittat. Tittar i omvänd ordning och jag har nu sett mig från säsong 4 till mitten av säsong 2 sedan i lördags. Man kan väl påstå att jag är lite besatt - tycker det är så himla roligt, med riktigt bra gäster i varje avsnit. Kanske inte så konstigt att jag gillar programmet; jag har ju läst Alex Schulmans blogg i flera år samt båda hans böcker, och ständige panelmedlemen, musikkritikern Markus Larsson, har jag slaviskt läst artiklar och recensioner av sedan jag var drygt 12 år gammal. Otroligt trevligt program i alla fall!

Idag känner jag mig lite klämd i ett dilemma i vilket hjärta och hjärna drar mig åt två olika håll. Fick erbjudande i fredags om att jobba en vecka i juni istället för min kära mor när hon är på kurs, vilket passar mig alldeles utmärkt, och jag vet sedan tidigare att jag ska jobba vecka 29-31. Efter vecka 31 hade jag dock en tanke på att ta tag i mina drömmar lite och försöka förverkliga dem, med stor risk för ett misslyckande (hjärta), men idag fick jag erbjudande om att jobba vecka 32 och 33 på en förskola inne i stan (otroligt smickrande och gulligt, men hjärna). Jobberbjudandet kom från en tidigare arbetskollega av min mamma som jag jobbade lite med i våras/somras (som råkar vara världens trevligaste person), som kom ihåg mig och tyckte jag jobbade så bra att hon gärna skulle se mig på hennes förskola några veckor i sommar. Tekniskt sett har jag ju ingenting inbokat de veckorna... men samtidigt är jag sjukligt sugen på att försöka satsa på att få en praktikplats eller något liknande på någon drömarbetsplats, även om den säkerligen skulle vara obetald och det absolut inte finns några garantier för att jag ens skulle få den möjligheten. Alltså ett hjärna vs. hjärta dilemma. 

Känner mig lite lagom vilse i mitt hjärna/hjärta-dilemma för tillfället, även om vi bortser från vad som kommer ske dessa två veckor. Måste verkligen överväga hur jag vill göra med allt och vad jag vill satsa på den närmaste tiden, och det är inte helt ångestbefriat dessvärre. Men det är väl så det är att vara vuxen sägs det...



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!