Ändrade planer

Jag kommer inte ens ihåg när jag skrev sist; var så himla länge sen.

Anledningen bakom det är helt enkelt att jag har varit busy busy. Har ju som alla vet vid det här laget 3 inlämningar som ska in innan jag kan åka hem, och idag lämnade jag in en av dem, som jag har jobbat med ett antal dagar nu. Hade så fruktansvärt svårt att motivera mig själv att göra den där uppsatsen, men den kom ju in i tid och blir väl förhoppningsvis godkänd i alla fall! :)

Känner att det går helt okej i skolan. Fick 50 på Poesi-uppsatsen, 58 på Lingvistikinlämningen och nu senast 67 på min favoritkurs Shakespeare. Jag förstår att betygen inte säger er någonting, men jag är halvt missnöjd med det första och jättenöjd med betygen på de två sistnämnda, framförallt med Shakespeare. Jag älskar ju den läraren och kursen och jag fick så otroligt bra, konstruktiv kritik på den uppsatsen. Han påpekade många saker i uppsatsen som skulle kunna förbättras (och som jag bara kan instämma i!), men gav mig även några fantastiskt fina ord om mitt sätt att skriva, hur jag hade talang för den här typen av arbete och att han tyckte jag skulle "continue to pursue it" för att jag var en sådan person som skulle kunna "achieve perfection". Det gjorde min dag. Att skriva är verkligen det jag älskar mest i världen, och när en lärare som jag verkligen respekterar uttrycker sig så fint om hur jag skriver (och inte ens på mitt modersmål!) utan att ens känna mig ... Lycka! Ska verkligen ta med mig kritiken också; så himla användbar!


Jag har typ känt mig allmänt glad idag utan att något särskilt har hänt och trots en hel massa motgångar idag haha. Men det är många småsaker som varit trevliga. En sak som gjorde mig glad var att jag fick svar på mejlen av jobbet att de räknar med mig i sommar (jag har alltså ett jobb att återkomma till! Wieehe!), och att jag och Michaela bestämde att vi skulle gå och hälsa på jobbet tillsammans när jag är hemma. Självklart är jag även överlycklig över att jag äntligen får se Taylor Swift "in concert" på tisdag och att jag kommer hem på fredag!

Imorgon blir det lite ändrade planer. Jag och Victoria hade tänkt att åka med Don't Be A Tourist till Durham men det blev inställt på grund av för få anmälningar, men eftersom vi verkligen vill åka dit tänkte vi att vi åker dit själva i alla fall. Sedan när jag inser att priset för en turochretur resa ligger mellan 600-800 kr per person kände vi plötsligt att det var lite ovärt för en dagsutflykt. I ett försök att ändå hitta på någonting har vi bestämt oss för att besöka någon slags skogspark i utkanten av Leeds haha. Det är väldigt spontant; vi vet inte riktigt vad vi ska göra där eller någonting (men gå antagligen haha), men det blir säkert bra! Skönt att lämna rummet i helgen i alla fall! Nu hoppas vi bara att det inte börjar regna imorgon för då blir det riktigt surt.

Nej, nu ska jag sova så jag orkar gå en massa imorgon! God natt! 





Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!