Veckan

Känner snart att jag måste be om ursäkt för hur långa alla mina inlägg blir. DÅLIG på att uppdatera är jag så sen när jag väl gör det blir det milslånga inlägg!

Hur som helst, i lördags åkte jag och Victoria på ytterligare en dagsutflykt till Warwick Castle, och Stratford-Upon-Avon. Warwick Castle was sjukt roligt att besöka; family friendly, och det var hur mycket skådespelare där som helst utklädda till fina adelsdamer och herrar, något riddarliknande... ja ni fattar. Var lite roligt faktiskt, speciellt att bli presenterad med titel när man går in i ett rum; "Ambassador of Sweden" - är så glad att jag inte har det så i vanliga fall haha. Sen åkte vi vidare till Stratford-Upon-Avon, alltså Shakespeares födelseplats. Såg huset där han föddes, hans grav, ett antal andra platser relaterade till honom och besökte givetvis Shakespeare's souvenir shop och Shakespeare book shop. Köpte hans samling sonnetter på bokhandeln, en supersöt Romeo & Juliet snöglob och på en annan souvenirshop köpte jag en Big Ben klocka som var lite cool. Härlig dag var det i alla fall! Gillade verkligen båda ställena, och de här Don't Be A Tourist-resorna är ett sådant vinnande koncept att jag direkt slog till och bokade en dagstur till Lake District (nästa helg) och en helgutflykt till Bath & Stonehenge (om 3 veckor). Kul!

Tog förresten en massa kort:
Stratford-Upon-Avon http://www.facebook.com/album.php?aid=268631&id=563263542&l=1446c2e6e9
Warwick Castle http://www.facebook.com/album.php?aid=268627&id=563263542&l=178064c144

Annars har det varit lite upp och ner här. Det har varit så mycket motgångar sedan jag flyttade hit och det känns som att det alltid är något som strular eller något man går och grubblar på. Det är jättesvårt att förklara; jag ångrar inte att jag åkte hit, men ändå så är det så mycket svårare att vara glad här. Så mycket som har varit bra, så mycket som varit dåligt. Det bästa är att ha "flyttat hemifrån", se England, prata engelska, och att få lägga upp sin egen tid fullkomligt. Det sämsta har varit att bo med folk i korridoren (så svårt att veta hur man ska förhålla sig till varandra), maten, sängen, hemlängtan och den känslomässiga berg-och-dalbanan. Just den senaste veckan har varit tuff faktiskt, men nu börjar det kännas mycket bättre igen.

I nyheter som relaterar till mitt Sverigeliv så har jag bokat biljetter till Ladies Night för mig, mamma och min moster (i oktober!); bestämt att jag åker hem den första april i minst två veckor, och så har Kevin kidnappat mitt skrivbord hemma. Det roliga var att jag tänkte på mitt skrivbord här om dagen och att jag kanske borde sälja det eftersom det aldrig används (mitt rum hemma är så mörkt och så trivs jag bara bättre vid köksbordet), och dagen efter berättar Kevin att han snott det och är besatt över hur snyggt det ser ut i hans rum. Så nu ska han köpa det av mig för typ 700 kr så att jag kan köpa en till Billy bokhylla + överhylla istället! :) Win-win!

Idag har jag spenderat tid med min Romeo & Juliet uppsats som ska in på fredag (!), pratat på Skype, diskat, lagat mat och självklart sett på Mästerkockarna. Imorgon blir det mer skola. Fortsättning följer.



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!