Nu är det klappat och klart!

Den första april kommer jag officiellt hem! Åååååh det ska bli så underbart, ni anar inte! Ett par, tre veckor att ladda batterierna inför tentamånaden är precis vad jag behöver. Saknar ALLTING med hemma, men nu är det bara drygt 3 veckor kvar till jag får återse allt! Lycka lycka lycka!

...Hur som helst. Min helg var relativt händelslös: shoppade lite smått och gott i lördags men har i övrigt mest spenderat min tid med filmfrossa och sånt mys.

Igår var jag bara i skolan på diverse föreläsningar och hade mitt Shakespeare seminarium som jag ÄLSKAR. Skulle kunna sitta där i timmar och babbla och lyssna; vi har världens härligaste diskussioner där inne.

Idag däremot, vaknade jag helt på fel sida. Kände direkt att det skulle bli en skitdag och ville bara stanna hemma, men jag gick ju självklart till skolan och fick självklart min skitdag bekräftad. Har känt mig ful, sur och dålig hela dagen vilket verkligen inte är normen för mig. Men mitt seminarium idag hade säkert mycket med det hela att göra. Jag har totalt börjat frukta mina tisdagsseminarium, Poetry, då jag inte tål läraren. Bestämde mig för att ge honom en chans i början, men har bara ogillat honom mer och mer för varje vecka som gått. När vi ska diskutera diverse dikter har han endast EN linje han driver, och det är sin egen. Nu har det gått så långt att flera i min grupp har börjat fråga: "Blah blah... kan man tänka så? Är det rätt?" och han svarar faktiskt ja eller nej. HELT OTROLIGT. Det vackra med litteratur och konst är ju att det inte finns ett rätt eller fel svar om man kan motivera sina åsikter, men det är något den här läraren inte alls förstått och det gör mig så fruktansvärt sur. Att jag dessutom fick tillbaka en rätt hårt kritiserad (om än godkänd) uppsats gjorde ju inte direkt mer för min dag. Men men. I vanliga fall försöker jag verkligen få bra betyg och jobbar hårt för det, men här nöjer jag mig faktiskt med godkänt. 

Hur som helst så blev mitt humör mycket bättre mot kvällen. Jag pratade med mamma, åt god mat, såg på Solsidan samt serieavslutningen av Greek som var så himla bra, och min strulande dator gav ÄNTLIGEN med sig och tillät mig att använda msn igen. Dessutom bokade jag ju ovannämnda flygbiljett!
Imorgon har jag inga lektioner så då står tvättning, handling, plugg och Skype med Michaela på schemat. Pysseldag med andra ord, men nu säger jag i alla fall god natt för idag!


Postat av: Jenny

ååå längtar efter att du kommer hem! :D

2011-03-09 @ 08:20:03
URL: http://jeeenny.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!