En uppdatering

Alltså den här uppsatsen gör mig galen. 

Det är inget fel på ämnet eller så, utan det som gör mig galen är hur jag kommer behöva strukturera uppsatsen.

Min poesilärare är ju väldigt speciell och han har varit väldigt tydlig med hur han vill att strukturen ska se ut: linjär; ej tematisk. Normala lärare brukar ju inte ha några preferenser på detta så länge uppsatsen är välstrukturerad, men den här läraren är inte normal någonstans. Allting ska vara på HANS sätt. Inför förra uppsatsen hade han inte sagt hur han ville att strukturen skulle se ut, men jag fick ett rejält poängavdrag på min förra uppsats på grund av att jag använde en tematisk struktur (trots att min struktur var tydligt och välgenomförd). Inför den här uppsatsen har han till och med skickat ut generalla kommentarer om att vi borde följa den linjära strukturen, så nu känner jag mig så illa tvungen att föja denna struktur. 

Problemet är: Jag hatar den här strukturen. Det känns så hima FEL att beskriva teman utan att få behandla dem tematiskt. Jag KAN strukturera en uppsats väl och då känns det så otroligt surt att inte få strukturera den som jag vill bara för att läraren har något odiagnostiserat problem med det. Nog för att det endast är en rekommendation och inte är en "hardfast rule" hur man ska lägga upp uppsatsen, men jag vet att jag kommer få skit för strukturen om jag inte lägger upp den som min lärare vill. Varför varför varför fick jag den här läraren? BLÄ.

Jag förstår att ingen bryr sig ett dugg om det här inlägget. Jag behövde bara skriva av min ilska lite. 

Nu återvänder jag till min uppsats. Ciao.



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!