Söndag

Eftersom jag fortfarande är lite rädd för spisen så köpte jag en färdigpizza som bara behövde in i ugnen i 10 minuter så att ingenting kunde gå fel. Men så lätt var det ju självklart inte. Efter knappa 8 minuter hör jag en av mina flatmates säga att pizzan i ugnen brinner. Min middag idag blev alltså bränd färdigpizza, kul va? Man kan ju verkligen undra vad det är för fel på köksutrustningen i det här landet?!

Hur som helst. Idag drog jag in till city. Jag gick de 45 minuterna in till city med alla uppförsbackar i mina vinterskor, vilket visade sig vara ett stort misstag. Skornas tyngd blev till bojor runt mina fötter när jag gick så jag fick typ kramp i vaderna och min högra fot domnade...? Weird. Hur som helst, trots att det var smärtsamt kämpade jag mig ända till Primark, vilket var såååå värt. Har aldrig varit på en billigare affär i hela mitt liv. Köpte en väldans massa tröjor, jackor och skor där. En VÄLDANS massa faktiskt. Var väldigt tungt att släpa hem allt sen, men gud vad mycket grejer jag fick för priset! Coolt coolt. Alla andra affärer är typ överflödiga nu. Enda problemet var att jag i kaoset råkade dra åt mig ett par 37:or på ett av mina par skor, så jag måste väl dra dit imorgon och byta in dem mot ett par 38:or. 

I övrigt har jag mest tagit det lugnt idag och laddat upp med serier. Sett på Förhäxad, The Office, Modern Family, Friday Night Lights... Tänkte se på de två sista avsnitten av Life Unexpected strax.

Imorgon börjar skolan på riktigt. Efter min föreläsmning behöver jag köpa Lingvistikböcker, få mitt Learning Agreement signerat, byta seminariegrupp på en av mina klasser, byta skorna etc. etc. men det ska bli kul att skolan faktiskt kommer igång så man får lite rutin i vardagen. Kommer inte ha någon undervisning på onsdagar eller fredagar heller, vilket också känns jätteskönt. Kanske kan dra till gymmet de dagarna. 

Nej, nu drar LUX igång, så ha det bra!



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!