Senare dag 2

Jaaa, jag ska börja ta bilder. Har alltid min kamera med mig men jag är så upptagen med att försöka hitta överallt att jag inte riktigt tagit mig tid för det än. Jag måste skärpa mig, helt klart!

Saker som gjort mig glad idag:

Det löste sig bra med lösenordet! Gick till kontoret som fixar det och där var de supertrevliga, så imorgon har jag ett nytt lösenord som ska funka och då kan jag börja fixa med registrering och student card och sånt :)

Jag älskar att allt är så billigt här. Britterna själva tycker visst att allt är jättedyrt, men jämfört med svindyra Sverige är allt bra mycket billigare.... min kurslitteratur gick på under tusenlappen... för HELA terminen. Åt en jättegod middag idag: Libanesisk Piri Piri kyckling för 55 kr. Sjukt, men vackert.

Jag har också investerat i en locktång och en hårfön för sammanlagt 300 kr. Det jag verkligen behöver köpa nu är ju lite köksutrustning. Igår när jag var och strosade runt i city centre var jag egentligen på jakt efter en supermarket. Det ska finnas en jättestor supermarket, "Morrison's", kanske 20 minuter från där jag bor där de ska ha massa kösgrejer och mat så klart, och på shoppingsidan finns en Primark också, så jag måste verkligen dit i helgen, om inte redan imorgon. Jag kanske kan ta bussen dit! Det finns nämligen en gratisbuss som går typ var 5:e minut mån-lörd mellan 7-19 typ och den kör ett varv runt citykärnan. Första stationen är bara 8-10 minuter från mig så det vore rätt smidigt.

På tal om något helt annat: jag är så himla lycklig över att jag kan följa Sveriges Mästerkock och Fuskbyggarna via TV4 Play. Var rädd att det antingen inte skulle funka med landsgränserna, eller att mitt internet skulle vara för segt för att kunna spela webb-tv, men jag har faktiskt aldrig haft ett snabbare internet, så det är rätt underbart. För övrigt gör tredje säsongen av mitt Förhäxad-marathon att jag känner mig hemma var jag än är. 

Jag har faktiskt känt mig rätt glad hela dagen (förutom Lingvistik-grejen... GRRRRRRR), så det blir bra det här också. Alla är verkligen supertrevliga och jag har hittat precis överallt jag har velat idag utan att behöva fråga någon eller gå vilse så det börjar falla lite på plats!

Mamma trakasserar mig lite med sms, men jag hör tydligen aldrig när de kommer för oftast har jag 2-3 stycken olästa på bara någon timme där det sista alltid är en version av "snälla Sandra, bara hör av dig så jag slipper oroa mig". Så himla söt min mor, saknar henne mer än någon annan. 

Jag tvivlar inte på att jag kommer börja få vänner här (alltså sådana man utbyter mer än bara några ord med här och där), men just nu uppskattar jag faktiskt att få lite tid att tänka för mig själv. Jag är så himla bekväm med att strosa omkring och ta mig fram överallt, äta själv på en restaurang, och sitta på mitt dorm room och kunna göra vad jag vill. Det är så mycket som hänt under de här två dagarna: man pratar hela tiden med någon random, och man är hela tiden på väg någonstans för att pricka av nästa sak från checklistan, att när jag väl är själv - även om det är ensam på en restaurang - känns det som ett privilegium.

Nej, men nu är klockan efter 22 och det är läggdags. Måste vara uppe tidigt imorgon för kl 10 ska jag på en introföreläsning för internationella studenter. Ska bädda ner mig i sängen nu med "En oväntad semester" som jag fick i present av Michaela innan jag åkte! Myyys!



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!