Måndag

Skön dag idag när första riktiga lektionerna kom igång! Känns så underbart att få lite rutin i mitt liv nu efter 3 dagars intensivt kaos, följt av 2 andhämtningsdagar. 

Först ut idag var en introföreläsning, Poetry, som var... <333 Ska bli så himla kul att få läsa poesi igen. 3 av seminarielärarna höll i introt och de läste alla varsin dikt som betydde någonting för dem. En  av lärarna läste en dikt jag verkligen gillar av e.e. cummings (som jag annars kan ha lite svårt för), "somewhere i have never travelled, gladly beyond" som gjorde att flera av de kanske 300-400 personerna föreläsningssalen började gråta. Ett ljudligt snyftande gick i alla fall över salen och tjejen som satt bredvid mig grät verkligen stora tårar. Skulle själv aldrig gråta över nåt sånt, men det var riktigt fint i alla fall. Självklart visade det sig att jag ska jag ha den här läraren som min seminarielärare, så yees! Vårt första "assignment" inför våra seminarium nästa vecka är att välja ut vår favoritdikt/låttext och kunna berätta om den i seminariegruppen, läskigt men kul!
Efter det här gick jag och köpte mina kursböcker för lingvistiken, köpte lite pasta och satte mig sedan i bibblan för att läsa igenom ett kapitel ur Lingvistikboken inför föreläsningen. Föreläsningen var intressant (psykolingvistik!) och vår föreläsare var lite galen/härlig. Jag var nästan ensam om att inte ha läst Lingvistik 1 så alla känner väl typ varandra från förra kursen redan, men som tur är för mig så verkar den här Lingvistikkursen innehålla främst de delarna jag tycker är roligast (och lättast) av lingvistiken: Language Processing & Development, Language & Society och Language & Meaning, så jag klagar inte!

Efter det handlade jag lite mat, rörde ihop en potatis- och kycklingsallad och diskade efter mig... Och det är typ min dag. Imorgon blir det till att plugga lite på alla böcker jag har införskaffat och kanske dra in till city och lämna tillbaka skorna på Primark. Känns bra! :)


Postat av: Nina

Jaha, du kör med sallad! Vågade du inte prova spisen igen!? Om dina erfarenheter av landet hittills är representativa så behöver de utvecklas inom två områden (som sammanfaller med mina intresseområden): användargränssnitt och trafik!

2011-01-24 @ 22:05:17

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!