Helgen

Jag har haft en jättelugn helg. Har pluggat inför veckan, men i övrigt har jag mest slappat och sett på film. Finns nästan inget bättre än att krypa ner under alla täcken i mitt iskalla rum och lägga sig med datorn och se på något bra. Såg på Tangled/Trassel igår som var så sjukt klockren. En av Disneys absolut bästa; rolig, superfint animerad, spännande... ja, ni fattar, hela paketet. Idag såg jag på "Love and Other Drugs" som jag har velat se i flera månader. En väldans massa naket/sex i den, men den var riktigt rolig och berörde en faktiskt. Mycket mer än bara en klassisk romantisk komedi. Kan tänka mig att den efter några fler visningar kan klättra in på favoritfilmslistan för jag fick nog några tårar i ögonen där någonstans...

Idag har varit en dag när jag haft otur/varit väldigt klumpig. Har gått in i väggar, tappat en massa saker så att jag har gjort en massa knäppa, högljudda ljud... etc. etc. Så är det när man är född med klumpgener alltså.

Tänkte dra ut och springa idag men det gick sådär. Har bara mitt velourmysset som var långt ifrån idealiskt att springa i då det bara har öppna fickor så nycklarna ramlade ur hela tiden om man inte höll emot med handen... Dessutom är det bara en massa vägar som ramar in de gråa betonghusen som finns på den här sidan av staden... Hur trist som helst. Jag har därför nått två insikter: Imorgon blir det till att köpa ordentliga träningskläder, och sedan blir det till att träna på gymmet för det är så deprimerande att springa bland betonghus och vägar att man tappar motivationen direkt.

Invigandet av min älskade havregrynsgröt idag gick också sådär. Tog ju en evighet i mikron och portionsanvisningarna var alldeles för stora både för min mage och för skålen, så grötgeggan svämmade över. Tror jag ska köra på den gamla hederliga svennebanan måttsatsen imorgon (1 dl havregryn + 2 dl vatten) och hoppas på bättre resultat. Saknar mitt äppelmos också. Aprikossylt är verkligen inte samma sak.

Bland lite trevligare nyheter bokade jag idag tillsammans med Victoria en dagstur till North Yorkshire om två veckor. 270 kr för en dagstripp att se lite fin natur och Hogsmeades tågstation kan det väl vara värt? Det blir bra, tror jag minsann! Ska också säga att min axel mår mycket bättre nu! Förbjöd mig själv att sova på högra sidan, bytte väska och voilá så gick det över på någon dag! :)

Imorgon är det tillbaka till verkligheten. Jag har 3 lektioner imorgon varav mitt första seminarium (Shakespeare)... önska mig lycka till!



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!