Ett par dagar nu sedan jag sist skrev något...

... Men det är mest för att jag har tagit det rätt lugnt. Har inte haft några lektioner sedan i måndags innan dagens trifekta och följaktligen har mitt liv inte varit så himla händelserikt. En väldigt stor del av min tid här består av att se på Förhäxad och diverse andra TV-serier. Spenderade dessutom 2½ timme med Lillemor på Skype i tisdags. Lille och jag har hittat ett kärlekspar som bara helt klart måste spela in en duett tillsammans. Insiderjoke, men omg... om ni bara visste. Har inte varit så elak/skrattat så mycket på hela året. 

Men igår var jag faktiskt duktig. Jag pluggade det jag skulle inför dagens föreläsningar och sedan sprang jag och gjorde lite ärenden i city och gick sedan till en engelsk pub med Victoria och babblade en massa strunt och åt helt okej middag. Efter det blev det Skype med mamma som nu via Kevins dator äntligen har förstått fördelarna med Skype, och även idag tjattrade vi iväg. Så himla skönt att ha tryggheten med Skype nu. Har även pratat på Facebook chatten med mostern och Michaela, så det känns som att jag håller bra kontakt med de där hemma än så långe!

Den här dagen har dock mest bestått av föreläsningar och värk i kroppen av olika slag. Om vi tar värken först så får ni ursäkta min klagosång... Mina hopplösa fötter har ju självklart fått enorma skavsår. Trots en vecka med ett par Converse som inte ens är nya fortsätter mina fötter att känna sig attackerade av dessa skor. Imorse vaknade jag och insåg att tån bredvid lilltån (ringtån?) på min vänstra fot såg ut som om den fått ett anfall av köttätande bakterier. Följaktligen bytte jag skor till ett par Oxfordskor från Primark, men detta hjälpte knappast mycket utan genererade istället skavsår i hälen på båda fötterna. Jag ger upp på mina fötter. Bättre att bara kriga ut smärtan och blodet, borde väl lägga sig om några veckor, eller? Värken stannar tyvärr inte vid fötterna utan även min högra axel är helt... jag har inte ens några ord. Tror kombinationen av världens tyngsta väska konstant hängandes på högeraxeln och mitt sovande på höger sida i världens mest obekväma säng till slut gjorde att axeln fick nog och nu gör det ont bara att lyfta den, röra den... Det är hemskt och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Mjuka cirkelrörelser har då inte fungerat. /Slut på klagosång

Hur som helst är jag verkligen otroligt nöjd med kurserna hittills här. Lärarna är bra och mina kursval är super. Hade en förläsning på vardera kurs idag, där med även min första på Plays of Shakespeare och även den var intressant, så det känns jättekul. Jobbigt bara att jag hade två föreläsningar direkt efter varandra i olika byggnader så det blev bara till att springa från ena byggnaden till den andra, vilket tog på krafterna, speciellt med min härliga värk och en allmän trötthet idag. Tyckte lingvistiken var lite svårare idag, och poesin var lite tristare, men ämnena som sådana är verkligen intressanta, helt min grej!

Tänker en massa på vad jag ska välja för andraämne inför hösten också. Varenda gång jag hör någon säga att de studerar Political Science, eller bara som idag när jag gick förbi "Politics" hyllan på biblioteket, slår mitt hjärta ett extra slag och jag är larvigt avis på Karin och Jenny som båda just nu grottar ned sig i Statsvetenskapen, samtidigt som jag så gärna vill läsa Litteraturvetenskap också. Beslutsångest! Som tur är behöver jag inte bestämma mig för något förrän 15 april. Vi kan ju hoppas att jag är lite klokare vid det laget, men någonting säger mig att så inte kommer vara fallet tyvärr!

Lagade enkel men klockren mat idag: pasta med tomatsås, fetaost, svamp, tomater, spenat och ruccola, serverat med proscuittoskinka. Så GOTT bara. I övrigt är jag ju tämligen besviken på matutbudet här: finns ingen fryst fisk eller kyckling eller sånt att få tag på utan då är det endast som färdigmat, och färsk fisk och dylikt är ju svindyrt. Det gör det svårt att få till bra middagar känner jag, men idag lyckades jag i alla fall :)

Såg nyss på Solsidan som är min stora svenska kärlek i livet (skrattar alltid lika mycket, till och med när jag ser det själv), och tänkte nog dra till med Fuskbyggarna innan jag sover nu. God natt!


Postat av: Jenny

2011-01-27 @ 23:53:05
URL: http://www.blogg.se/jeeenny
Postat av: Jenny

Låter som du har det ganska bra ändå, trots skavsår (och jag lider verkligen med dig! har precis lika hopplösa fötter ;S).



Ett råd från en person som har haft ont i nacken/axlar/rygg i många år nu är värme! Gå till en drugstore och se om de har någon vetevärme, har de inte det så köp någon form av varmvattenflaska som du kan lägga på. Eller så kan du ta och duscha området varmt ett tag varje dag. Efteråt kan du försöka att massera lite lätt och att sova på andra sidan en natt så ska det nog bli bättre efter ett tag. Funkar för mig i alla fall :)



Stor kram!

2011-01-27 @ 23:58:28
URL: http://www.blogg.se/jeeenny

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!