Helgen

Helgen har varit lite speciell. Jag har nu officiellt inte gått mer än ett par meter sammanlagt på fyra hela dagar. I torsdags var jag sjuk, i fredags slappade jag mest och pluggade lite, i lördags... ja ska vi gå in på det?

Jag fick vad som nu har blivit diagnostiserat som ett extremt kraftigt blodsockerfall. Med skakningar, tunga leder, andningssvårigheter, ringande öron och svart synfält var jag några sekunder från att svimma i duschen. Har fortfarande ingen aning om hur jag lyckades, men helt förblindand lyckades jag stänga av vattnet i duschen, snubbla ut ur badrummet och kollapsa på sängen. Efter flera minuter av djupa andetag vågade jag till slut öppna ögonen när jag märkte hur ringandet i öronen gradvis hade försvunnit och jag upptäckte då att min syn var på väg tillbaka.

Efter de där minuterna på sängen var jag väl mer eller mindre tillbaka till det normala även om jag fortsatte att känna mig väldigt svag hela lördagen. Eftersom alla mina flatmates var borta i helgen var jag helt ensam här, och mamma svarade inte på mobilen på hur länge som helst. Har aldrig känt mig så ensam och så rädd som jag gjorde då; jag hade ju ingen aning om vad som hade hänt med mig och hade ingen att prata med. Men till slut fick jag tag på mamma och pratade med henne, och mot kvällen fick jag även svar från brittiska sjukvårdsupplysningen (det tog sex timmar innan jag fick prata med en sjuksköterska...) via telefonen som diagnostiserade det hela som ett blodsockerfall som utlösts av energibrist och temperaturchocken av det varma vattnet, eventuellt på grund av stressen/omställningen av flytten hit. Hur som helst har jag lärt mig nu att aldrig, aldrig göra någonting innan jag ätit frukost. Jag var hungrig redan när jag gick och la mig och hoppade in i duschen efter 11 timmars sömn utan att äta något, så det kanske inte var så konstigt egentligen att kroppen sa ifrån. Brukar inte duscha innan jag ätit, men glömde helt enkelt bort mig.

Idag söndag har jag mått bra i alla fall. Sov ut och efter det diskade jag och fortsatte med min Poesiuppsats som ska in måndag eller tisdag - har fortfarande inte fått någon klarhet i vilket. Jag lagade mat och sen nu för någon timme sedan blev jag klar med uppsatsen, och tack och lov hatar jag den inte, även om den är produkten av en väldigt inspirationslös uppsatsskrivning. 

Imorgon har jag Shakespeare seminarium som lär gå sådär då jag inte ens har börjat läsa King Henry V i skrivande stund, men med den här helgen känner jag mig lite ursäktad och jag ska göra mitt bästa imorgon i alla fall. Dessvärre väntar även en storhandling imorgon; har skjutit upp den i en hel vecka och bara tömt kylskåpet på allt innehåll. Nu ekar det väldigt tomt där inne.


Postat av: Nina

Fy vilken pärs! Du kan alltid ringa till oss också, om du inte får tag på någon annan. LOVA att du tar hand om dig ordentligt. Mat och sömn är ofta underskattat!

2011-02-22 @ 14:15:40

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!